Ons eigen kleine draakje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Agnes - WaarBenJij.nu Ons eigen kleine draakje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Agnes - WaarBenJij.nu

Ons eigen kleine draakje

Door: Agnes de Haas

Blijf op de hoogte en volg Agnes

18 Maart 2012 | China, Sjanghai

Dat drakenjaren bekend staan als onstuimige jaren, vol nieuwe en spannende dingen en geluk, is voor ons niets nieuws; Guido en ik leerden elkaar kennen tijdens het vorige drakenjaar 12 jaar geleden. 2012 zal minstens zo onstuimig worden; in augustus verwachten we namelijk ons eigen kleine draakje, ik ben inmiddels 4,5 maand zwanger en alles gaat goed!

Het is alweer even geleden dat ik hier een update geschreven heb maar in de tussentijd hebben we bepaald niet stilgezeten, ik zal gewoon maar verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was.

Chinees Nieuwjaarsvakantie (22-28 januari)
Vrij vlot op de kerstvakantie, volgde de Chinees Nieuwjaarsvakantie. Alles staat dan minstens een week stil; scholen en kantoren zijn gesloten en de Chinezen brengen de vakantie door bij familie elders in het land. De in China verblijvende buitenlanders vertrekken meestal naar warmere oorden in de regio voor vakantie.
Wij hadden niet zo’n zin om met de massa op vakantie te gaan (ik voelde me toen ook nog niet echt heel erg fit) en besloten gewoon lekker thuis in Shanghai te blijven. De eerste dagen was het stil op straat, mensen zaten met name binnen te eten met de familie, een beetje zoals tijdens kerst in Nederland. De daaropvolgende dagen kwamen de mensen weer naar buiten om van hun vrije tijd te genieten en voor je het weet ziet het zwart van de mensen op straat. Een van die dagen hebben we een bezoekje gebracht aan een waterstadje in de buurt van Shanghai, Zhujiajiao. Daar was het ook gezellig druk en uiteraard overal eten te krijgen…

Nederland & Oostenrijk (10-24 februari)
De 12-weken echo besloten we in Nederland te laten maken. Enerzijds omdat het zo uitkwam omdat we toch al een korte vakantie gepland hadden naar Nederland en anderzijds om ook een extra check te hebben op de onderzoeken die we al in Shanghai bij het internationale ziekenhuis hadden laten doen. Na een gezellige week Nederland, vertrokken we naar Oostenrijk voor een paar dagen skiën (voor mij loungen in de zon) samen met Ronald, Inge en de kinderen. Het was een heerlijke week, lekkere frisse lucht en gezelligheid.

Verlenging Nederland (24 februari – 10 maart)
Omdat er helaas aanleiding was voor extra onderzoeken, zijn we uiteindelijk nog twee weken langer in Nederland gebleven. Guido is tussendoor nog vier dagen terug geweest naar Shanghai om wat dingen te regelen. Een dag voordat we weer in het vliegtuig naar Shanghai stapten, kregen we het goede nieuws dat alles helemaal goed is met onze kleine en dat we alle ongerustheid konden laten varen en weer verder konden gaan met genieten van de zwangerschap. Met het goede nieuws kwamen ook mijn energie en fitheid weer grotendeels terug gelukkig.

Terug in Shanghai
Sinds zondag 11 maart zijn we weer in Shanghai en na nog een paar dagen rust, ben ik ook weer aan het werk gegaan. Het was heel erg fijn om gewoon weer aan de slag te gaan, iedereen weer te zien en me ook goed te voelen. Deze week hadden we ook nog hoog bezoek op De Oranje Draak, namelijk prinses Laurentien kwam voorlezen uit eigen werk. Uiteraard heb ik ook even een boek met handtekening bemachtigd, alvast voor in de boekenkast op de kinderkamer.

Dat waren even de afgelopen maanden in een notendop…vanaf nu gaan we weer ‘gewoon’ verder met ons fijne leven in China. Ik kom voorlopig niet meer terug naar Nederland en ga ook hier in Shanghai bevallen. Het ziekenhuis is op loopafstand van ons huis en tot nu toe zijn we ook erg tevreden over de zorg daar.

Maar voor het allemaal zo ver is, staan er nog een heleboel leuke dingen op het programma. Over anderhalve week landt Eveline (voor de 3e keer!) in China. Het oorspronkelijke plan was om samen een reis naar Noord-Korea te maken, dit kan met een speciale reisorganisatie vanuit Beijing. Dat doen we nu maar niet omdat dat een beetje te avontuurlijk is met een kleine in mijn buik maar we gaan wel lekker 9 dagen naar Beijing, dat is voor mij ook vakantie. In een andere omgeving dan Shanghai maar toch wel zo bekend dat ik niet de hele dag met een plattegrond voor mijn neus hoef te lopen. We hebben er erg veel zin om even 9 dagen onafgebroken bij te kletsen als zussen onder elkaar en ondertussen van alle moois (en lekkers) van Beijing en omgeving te genieten.

Tot gauw weer, ik beloof om weer wat vaker van ons te laten horen....

Groetjes,

Agnes & Guido

• 18 Maart 2012 - 15:13

Jacqueline:

Hey Agnes....weer met plezier je verslag gelezen!!
    En zo fijn dat alles met jullie draakje zo goed gaat. Geniet er van!!
    -xxx-

• 18 Maart 2012 - 15:36

Sandra:

Echt super dat jullie een kleine verwachten! Ben heel blij dat alles goed gaat :)
    Kun je je adres nog eens mailen (weet niet zeker of ik het juiste heb), dan krijg je nog een "echte" felicitatie ;)
    xxx

• 18 Maart 2012 - 18:08

Lianne:

Heej Agnes,
    wat een geweldig goed nieuws, een kleintje op komst !! Ben blij dat alles nu goed met je is !
    Geniet ervan samen met je mannetje, mooie tijd hoor in augustus uitgerekend, of is het
    dan heel erg warm in China ??
    Dank je wel voor weer een update met mooie foto's . Ga je ook weer naar het dierenasiel in Beijing ? Zoja, geef Dollar en de Collies dan een dikke knuffel van mij ;-)
    liefs, Lianne Xxx

• 18 Maart 2012 - 18:20

Koen En Hilke:

Hoi Agnes en Guido,

Van harte gefeliciteerd met jullie kleine SNWMN MBL ( Guido begrijpt dit, van Koen) of jullie kleine draakje. Erg leuk om te horen. Veel succes met de zwangerschap, ik lees graag jullie avonturen in Shanghai.

Liefs, Koen en Hilke

• 18 Maart 2012 - 19:04

Daan:

Hey lieve Agnes,

Wat spannend allemaal! Fijn dat alles goed is en wat een prachtig beschaafd buikje heb je al. Geniet van alles! Maar zo te lezen komt dat wel goed.
    Ik ben weer aan het dromen en plannen voor een volgende reis... Gaat waarschijnlijk weer Azië worden. Hou je wel op de hoogte ;)

Liefs van Daan X

• 18 Maart 2012 - 19:59

Tante Betsy:

Hartelijk gefeliciteerd Agnes en Guido we hadden al iets van je moeder gehoord maar dachten we wachten af.
    Het is groot nieuws en geweldig nieuws dat alles goed is met de baby en jou.
    Hartelijke groeten van ons

• 19 Maart 2012 - 10:21

Ellen:

Gefeliciteerd! Wat vele chinezen proberen is jullie gelukt, een kleintje in het jaar van de draak! Geweldig nieuws en fijn dat het goed met jullie gaat. Ga je naar het Parkway Health? Lieke is geboren in het jaar van de tijger en die karaktereigenschappen komen aardig overeen ;-)

• 19 Maart 2012 - 15:21

Eef:

joehoe.....zin in....krijg net mail dat mijn visum morgen klaarligt....is dat toch nog ff snel geregeld....!
    tot snel!!!
    xxx

• 20 Maart 2012 - 19:59

Carmen:

Heerlijk weer de draad oppakken! Mooie foto's en inderdaad een mooi beschaafd buikje, geniet ervan! Dikke knuffel X

• 23 Maart 2012 - 22:15

Corrie Van Der Burgt:

Hallo Agnes en Guido,

Gefeliciteerd met het mooie nieuws.
    Een kleine Kieboom komt eraan !!!!
    Dat is SUPPER,geniet ervan.

Vele groetjes uit Zeeland

Corrie

• 07 April 2012 - 19:45

Carlijn:

Hoi Agnes
    Ook vanuit hier nog een keer van harte, en fijn dat alles goed is met het kleine draakje!
    Wil je ook naar ons je adres mailen?
    Groetjes