Voyage, voyage! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes - WaarBenJij.nu Voyage, voyage! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Agnes - WaarBenJij.nu

Voyage, voyage!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

21 Juli 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Zaterdag 18 juli: eindelijk weer en route! Eerst nog even een vlucht van Amsterdam naar Parijs en van daaruit verder naar Buenos Aires, avec Air France. Het eten aan boord was prima (erg belangrijk als je zo lang op je stoel moet zitten) en er waren genoeg leuke films en spelletjes om te kijken en te spelen. Maar de vermoeidheid door de drukte van de laatste dagen voor vertrek stak de kop op en dus we hebben ook een groot deel van de reis, in allerlei houdingen, slapend doorgebracht. En eindelijk, na ongeveer 13 uur, landing op Buenos Aires International Airport! Immigratie ging snel en soepel, wat weer niet gezegd kon worden van het vinden van een geldautomaat die de ING kaart wilde accepteren... Maar uiteindelijk met wat geld op zak richting de stad en naar het in Nederland via internet gereserveerde B&B waar we kamer “Evita” kregen, wat inhoudt dat er enkele foto’s van Evita Peron aan de muur hangen en er ook een antieke kast met spiegel in de kamer staat en nog een paar grappige details. Ontbijt wordt geserveerd met een schaaltje dulce de leche…mmmm!

Helaas is het op onze eerste dag een beetje bewolkt en komt er af en toe een beetje motregen uit de lucht vallen. Het bederft het plezier van het wandelen door de antiekwijk, San Telmo, echter niet. Er wordt hier en daar zelfs de tango gedanst op straat en het is ondanks het grauwe weer een kleurrijke bedoening.

Na de lunch slenteren we richting de onlangs opgeknapte haven, Puerto Madeiro. Hier weinig authentieke details, voornamelijk de huisvesting van zo’n beetje alle grote banken en een heleboel chique restaurants. Ook ligt hier het fregat “Presidente Sarmiento”, een enorm oorlogsschip (bouwjaar 1897) wat erg interessant was om even te bezoeken en helemaal tot in de buik van het schip, waar de meeste oorlogstuig bewaard werd, te klimmen en klauteren.

Op de terugweg naar ons hotel stuitten we op een demonstratie. Er werd met vuurwerk gegooid waardoor het een en ander wel een beetje grimmig leek maar dichterbij gekomen (“rule number one according to all backpacker’s bibels: always steer clear from demonstrations”) viel het allemaal reuze mee. Wat het doel van de demonstratie precies was, geen idee…

Vandaag was het een stralende dag, prachtige blauwe lucht en zon maar wel een koude wind. Het is tenslotte winter hier dus we hadden er al op gerekend dat het koud zou kunnen worden. En koud is het dus ook maar met een warme fleecetrui aan is er niks aan de hand. Eerst met de taxi naar het “Secretaria de Turismo” gegaan om even wat informatie in te winnen wat nu de handigste route is die we kunnen volgen en om te informeren waar we fietsen kunnen huren.
Daarna dus even een paar dingen regelen: de vliegtickets naar Patagonië en de fietsen. Na ongeveer een uur wachten op het kantoor van Aerolineas Argentinas zijn we nu de trotse bezitters van vliegtickets naar El Calafate, via Bariloche. We vliegen 22 juli heen en 25 juli weer terug naar Buenos Aires. Bij El Calafate ligt het Parque Nacional Los Glaciares, we zijn erg benieuwd naar de gletsjers, meren en alles wat het nog meer te bieden heeft.

Nadat we de vliegtickets eindelijk in ons bezit hebben zijn we op pad gegaan voor de fietsen. Eerst met de metro (de “Subte”) naar de wijk Palermo. Prachtige wijk met lanen met kinderkopjes en grote bomen. Hier huren we twee schitterende oranje fietsen van verhuurder “Bicicletas Naranjas” en op pad gaan we. Buenos Aires is een vrij heuvelachtige stad en hier en daar is het dus flink trappen met de fietsen zonder versnellingen maar wat is het heerlijk om lekker door de stad te zoeven op de fiets, de wind door je haren en de uitlaatgassen in je neus ;-). Zo hoort het.

Tot snel weer, wij gaan nu weer even verder met onze (culinaire) voyage….

Liefs,

Agnes & Guido

• 21 Juli 2009 - 07:02

Edith:

He travelers,

Weer en route !! En bijna direct door naar Patagonie, super hoor. Ben benieuwd of jullie nog vallende brokstukken van de Perito Moreno Glacier op de foto vastgelegd krijgen :-) Lago Argentina moet je ook zeker bezoeken met een boottocht waar je tussen de ijsbergen door vaart en ook nog even de Upsala Glacier meepakt vanaf de waterkant. Ben zeer benieuwd naar jullie foto's daar ! Heel veel plezier en groeten van ons allemaal.

• 21 Juli 2009 - 07:39

Daan:

He liefies,

Ziet er weer erg goed uit! Blijf jullie volgen en wegdromen bij de verslagen en foto's. Geniet ervan en tot gauw.

Dikke kus Daan

• 21 Juli 2009 - 08:22

Bob:

da's andere koek dan een asyl in china, hoewel ,ook hier zullen ze wel ergens een handje kunnen gebruiken!

geef jij het geld maar uit, hier zal de bank nog wel meer nodig hebben! veel plezier samen en goede reis.

• 21 Juli 2009 - 10:06

Cissy:

Leuk om jullie verhalen te lezen en een beetje mee te reizen :)
    Geniet ervan!

X

• 21 Juli 2009 - 17:36

Yvette:

He vakantiegangers, goed te horen dat de eerste paar dagen al zeer goed bevallen...en tip voor de volgende keer, misschien toch maar een rabopas, krijg je overal geld mee :-) Geniet van alles en ik volg jullie vanuit NL.

Knuf, Ief

• 21 Juli 2009 - 18:00

Joan:

Leuke verhalen weer. Veel plezier nog, ook voor SNWMN.

• 22 Juli 2009 - 08:41

DAVE.:

Geniet er lekker van.

X

• 23 Juli 2009 - 09:09

Pa En Ma:

We genieten weer met jullie mee. Zijn alweer benieuwd naar het volgende verslag!! Veel plezier en liefs.

• 23 Juli 2009 - 17:56

Carmen:

Plaza de Mayo? Is dat niet waar vroeger al die huilende mama's stonden omdat hun zonen verdwenen/vermoord waren? Een belangrijke geschiedenisplek!

Weet je wat ik raar vind uitzien? De bomen, het lijkt er wel herfst! Het ziet er niet echt warm uit, hoe kan dat?

Leuk, dat bord over de griep.... ik hoop echt dat jullie goed opletten.

Op naar de volgende plek.

Groetjes,
    Carmen

• 23 Juli 2009 - 18:00

Carmen:

Tja, het is natuurlijk ook handig om eerst het reisverslag te lezen ipv eerst de foto's te bekijken... Het is er winter. Dat wist ik helemaal niet, ja, in Australië. Ik leer ook nog iets van je.

xxx