Een nieuwe reis! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu Een nieuwe reis! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu

Een nieuwe reis!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

12 April 2009 | Nederland, Breda

Na ruim vier maanden weer meer dan full-time aan het werk geweest te zijn, is het hoog tijd voor een nieuw avontuur.

De afgelopen maanden op het werk draaiden om de dalende beurskoers van het aandeel, bijna continue negatieve publiciteit in de media en vervolgens reorganisatie op reorganisatie. In deze chaos is het me toch nog gelukt een andere baan te regelen, ook bij ING in Rotterdam bij een ander, stabieler, bedrijfsonderdeel dan waar ik nu werk. Door de omstandigheden op deze afdeling ben ik ook al begonnen mezelf hier in te werken en tegelijkertijd probeer ik mijn huidige baan zo goed mogelijk erbij te blijven doen. Het is hectisch, spannend, vaak chaotisch en vooral veel lange dagen.

Tijd voor China! Ook hectisch, spannend, chaotisch en het vooruitzicht op lange dagen maar dan op een heel andere manier. 11 april is het zo ver, dan vlieg ik met KLM rechtstreeks op Beijing. Het visum staat inmiddels ook mooi te wezen in mijn paspoort dus het enige wat ik nog hoef te doen is mijn koffer inpakken en gaan.

Wat ga ik deze keer doen? Hoe mijn dagen er precies uit gaan zien, zal ter plekke duidelijk moeten worden maar ik heb drie plannen: Chinese lessen volgen, Engelse lessen geven en helpen in het dierenasiel. De Chinese lessen zal ik weer volgen bij China Inside op de prachtige locatie van het voormalige paleis van Qing dynastie prinses He Jing in het centrum van het DongCheng district. Het dierenasiel ligt weer helemaal ten noorden van Beijing in het ChangPing district en de Engelse lessen zal ik deze keer gaan geven bij Sun Village, een opvangtehuis voor kinderen van ouders die in de gevangenis zitten of geëxecuteerd zijn in de gevangenis. Dit opvangtehuis ligt in het district ShunYi, ten oosten van Beijing Capital Airport en dus ook een redelijk eindje buiten de stad. Meer over Sun Village kun je vinden op deze website: http://www.sunvillage.com.cn en meer over het dierenasiel op deze website: http://www.animalschina.org

Ik kijk er enorm naar uit weer voet op Chinese bodem te zetten, de lente in Beijing te mogen ervaren, de blije snoeten van de dieren in het asiel weer te zien en aan de nieuwe uitdaging van het lesgeven in Sun Village te beginnen!

Maar voor het zo ver is en ik op deze plek een update vanuit het fascinerende Beijing kan schrijven, wachten nog twee drukke weken van werken en voorbereidingen treffen voor de reis. Maar allebei doe ik gelukkig met heel veel plezier!

Veel liefs,

Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Actief sinds 02 Juli 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 94963

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 01 Februari 2014

Shanghai!

18 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Argentinië & Brazilië 2009

11 April 2009 - 09 Mei 2009

China 2009

21 September 2008 - 21 November 2008

China 2008

Landen bezocht: